Keď sa majitelia stanice Markíza a jej podstaníc rozhodli o odchod z DVB-T, povedal som si, že to nemá ani zmysel komentovať, pretože obsah televízie je žalostný a je skôr veľkým jazerom v ktorom pláva len plno reklám. Áno, je to tak, pretože tie platili všetky účty. Ale čo teraz?Dá sa predpokladať, že krok televízie a teda jeho vedenia môže smerovať aj k tomu, že platením za prenos cez DVB-T sa „ušetria“ náklady na prenos, čím zostane viac na získavanie akvizícií a teda titulov, ktoré by mohli nalákať diváka. Ten sa však k tomuto obsahu už dostať nemusí, čo môže byť ďalší problém na ktorý televízia narazí, no nemusí. Väčšina veľkých poskytovateľov totiž využíva skôr satelitný prenos a teda sa šírenie signálu nijako nepreruší (ak teda berieme do úvahy Orange, Telekom, Skylink a pod).
Tu však televízia bojuje za vyššiu cenu za to, že je šírená, kde už narazila na odpor a môže sa stať, že sa čoskoro zaradí medzi komerčné stanice, ktoré sú v takzvaných „prémiových“ balíčkoch. Je teda možné, že sa Markíza s novým obsahom presunie niekam, kde sa k nej nik nedostane, pretože sa bude držať pravidla, že aj tak je tam veľa reklamy a málo obsahu. Avšak môže sa stať aj to, že práve týmto presunom chce byť Markíza menej závislá od počtu reklám a obmedziť tak všetky tie nezmyselné reklamy.
Ako sa hovorieva, každá minca má dve strany a je teda len na nás, či chceme mincu obrátiť, alebo budeme riešiť také to klasické populistické kopanie do všetkého, pretože to je jednoduhšie ako priniesť niečo konštruktívne. Predsa len, vždy je jednoduchšie zničiť domček z karát, ako ho postaviť, nie?
chýbať mi nebude... ...
Celá debata | RSS tejto debaty